Je kunt het leren om gelukkig te zijn.

Geluk overkomt je niet zomaar. Je creëert het zelf door te focussen op wat je wilt. Dat geeft een positief gevoel, waardoor je positieve situaties aantrekt. Gelukkig zijn kun je leren door te luisteren naar je gevoel.

Iedereen wil gelukkig zijn.

Alles wat we doen, doen we om er gelukkig van te worden. We willen een fijne relatie zodat we ons geliefd voelen. Een baan waarin we gewaardeerd worden. We hebben hobby’s waar we enthousiast over zijn, en willen materiële dingen om ervan te genieten. Geliefd, gewaardeerd, enthousiast, genieten: het zijn allemaal synoniemen voor geluk.

10 dingen die gelukkige mensen doen om gelukkig te blijven

1. Geef jezelf toestemming. 

Om te zijn wie je bent; en om groot te lachen, te huilen wanneer het nodig is. Ook om feilloos te falen, dingen te maken; om te vallen en weer op te staan; toestemming om anders en uniek te zijn; en om ver te gaan en je dromen te bereiken.

2. Neem jezelf niet zo serieus.

Lach met plezier om je zwakheden. Wanneer de zaken moeilijk worden of er stress ontstaat, hef je dan op met een “nou ja …” Weet dat het nooit zo groot of verwoestend is als je geest denkt. Blije mensen vertrouwen erop dat welke uitglijder ze ook maken, het vanzelf wel weer goed komt. Ze geven een “Ha! Ha! “En een” zo? Wie kan het schelen? Big Deal! Waarom niet? 

3. Niet overdenken of te wel piekeren blijven over iets. 

Ik heb geleerd dat blije mensen zich niet fixeren op zichzelf en hun problemen. Ze analyseren de kwestie  niet overmatig. Wanneer ze vastlopen op een probleem of in hun hoofd, vestigen ze hun aandacht op iets anders. Ik herinner mezelf eraan dat ik het niet allemaal hoefde te weten: ga naar buiten. Ga terug naar je werk. Plan iets leuks.

4. Vergelijk niet.

Vergelijking is vergeleken met een kleine dood. Wanneer we onszelf met anderen vergelijken, schaden we onszelf. Gelukkige mensen weten dat ze niet beter of minder zijn dan een andere persoon. Iemand zal altijd op een “meer geëvolueerde plek” zijn en iemand zal altijd “minder ontwikkeld” zijn. Opmerking voor jezelf: houd je alleen bezig met hoe je je best kunt doen en dat is alles. Heb zelfvertrouwen.

5. Voer aanpassingen uit.

Als iets niet naar je zin is, wanneer je humeur daalt, of wanneer je jezelf “uit” voelt, blijf dan nieuwsgierig en zelfbewust. Verfijn de energie in je lichaam door aanpassingen te doen. Als je iets eet dat je een slecht gevoel geeft, waarom zou je het eten? Let op, als dat glas wijn de avond ervoor je waardeloos maakt in de ochtend of dat stuk pizza je opgeblazen maakte en je focus en energie verloor, dan pas je je aan en neem je het niet. Als je je vast of zwaar voelt, maak dan een wandeling, doe iets anders dan je normale routine, ontmoet een vriend. 

6. Wees van dienst en weet hoe je voor jezelf moet zorgen.

Mensen die gelukkig zijn willen terug geven. Ze hebben genoeg te delen, doen vrijwilligerswerk, nemen de tijd om een ​​vriend te helpen, bieden aan om mensen met anderen te verbinden voor hun verbetering, en hebben niets terug nodig. Oog voor service voor anderen, maar blijf ook op de hoogte van hoe je voor jezelf moet zorgen. Wanneer je energie opraakt, denk eraan niet te veel energie weg te geven en je focust zodat je niet  je eigen emotionele / mentale / fysieke / spirituele gezondheid verliest. Heb  grenzen om voor jezelf te zorgen, zodat je meer te geven hebt.

7. Kies oplevende vriendschappen.

Wanneer we vriendschappen en gesprekken hebben die opbeurend, ondersteunend en liefdevol zijn, met mensen die geïnteresseerd zijn in onze verbetering, zijn we sneller op weg naar onze eigen verlichting. Als je met iemand omgaat en je daarna niet goed voelt, zie dan  van die persoon af en zoek andere vriendschappen. Weet welke vrienden je geluk vergroten en die relaties onderhouden.

8. Wees minder geïnteresseerd in gelukkig zijn en meer geïnteresseerd in je gemoedsrust.

Ik dacht altijd dat geluk erom ging totaal extatisch te zijn. Om mijn gevoelens van hopeloosheid en depressie in balans te brengen, leek het logisch dat mijn doel zou zijn om maximaal gelukkig te zijn. Maar met alle hoogtepunten is er een dieptepunt – we komen er uiteindelijk uit. Denk eraan niet gehecht te raken aan de hoogtepunten en meer te focussen op het ervaren van vredelievende levendigheid. Wanneer je leven in vrede is, is er een ontspannen balans; en de kansen op blijvend geluk en tevredenheid toenemen.

9. Gebruik je zintuigen. Zoals ze zeggen, is het gewone buitengewoon.

Gelukkige mensen krijgen plezier van het genieten van de eenvoudige vreugde in het leven, en meestal zijn ze verbonden met onze zintuigen. Dit subtiele bewustzijn creëert belangrijke momenten van geluk. Ik ontdekte de genoegens die ik ontvang in de: Warmte van een theekopje in mijn handen op een koude winterdag, de smaak van een vierkant donkere chocolade smelten op mijn tong, een glimlach van een vreemdeling op straat, aroma van mijn favoriete etherische olie en wanneer mensen zeggen: “Je ruikt zo lekker!” Blijf prettige zintuiglijke ervaringen in je geest markeren en draag ze de hele dag door om je geest te laten groeien.

10. Maak je intieme relaties niet het begin van het einde.

Ik dacht altijd dat de persoon met wie ik in een relatie was, er was om mij mijn geluk te geven in plaats van het te vergroten. Gelukkige mensen begrijpen dat mensen met wie ze een relatie hebben, een ‘aanvulling zijn op, en niet een aanvulling daarvan. Ze leven een volledig leven zodat ze aan het eind van de dag zoveel meer te delen hebben. Een liefdevolle herinnering: vertrouw niet op uw partners om uw humeur te veranderen, u te genezen of uw lege ruimtes te vullen. En onthoud dat het niet jouw verantwoordelijkheid is om dat ook voor je partner te doen.

Ondersteuning is een belangrijk onderdeel van een relatie.

We zijn daar op de slechte dagen met compassie en een liefhebbende omhelzing. We zijn er op de goede dagen om te juichen. Maar meestal vertrouwen we op onszelf om dat aan onszelf te geven. We vertrouwen erop dat onze partners kunnen worstelen met hun eigen demonen. We bieden ruimte om hun geluk te ontdekken, terwijl we ons concentreren op het creëren van de onze.